Wednesday, February 16, 2011

Sebelum Bercakap Pandang Diri Dulu

Sebenarnya banyak kes-kes yg macam ni kite boleh nampak kat sekeliling kite,. Toksah dikata dalam blog, dalam rumah pun kadang2 ade jugak. Tapi kebanyakannye benda ni biase berlaku di luar rumah. Orang macam ni biasanye digelar cakap tak serupa bikin.

Jom kite tengok situasi2 kat bawah ni, lebih kurang je kot..

Situasi 1:
Adam tengah berjalan2 bersama kekasihnya si Syuwai. Syuwai plak sememangnya seorang yang seksi.

Adam: u ni. lain kali cubalah pakai sopan sikit. segan tau i orang asyik pandang2 je.

Syuwai: Eleh, u pun ape kurangnya, setiap kali keluar asyik pakai seluar pendek je nampak lutut..

teeeeet

Situasi 2:
Pelakon popular bintang tahunan, si Fariq berlakon dalam kisah percintaan 2 sejoli . bergandingan pulak dengan bintang hot sensasi masa silam Aisya Humaira..

Fariq: Astaghfirullah al azim. kamu ni cubalah jaga sikit perlakuan tu depan orang ramai. jangan asyik tergedik2 melompat sana sini. macam ungka dah saya tengok.

Aisya Humaira: Eleh, yang u dok terangguk2 kepala lyn lagu dalam disko ni tak macam ungka jugak ke?

teeeeet

Hahaha.. sebelum mengingatkan orang, ape kata kite tgk diri kite dulu, tak salah nak ingatkan  orang, cumanya bila benda tu mantul balik kat kite, ape nak dijawab nanti.. haha. pada tuan punya nama jangan marah ye. contoh je..  peace


Sesape nak join Ed punya bloglist boleh klik sini




15 comments:

diana said...

fariq memang gitu..
melampau!!
pi disko tak ajak orang huh!!

syuwai said...

miahahaha..

oh no, sya seksi??

Fariq said...

ceh akak.. laju je komen kalo de cite pasal saya.. kehkeh.. betul tu.. kadang2 orang mmg pandai nasihat je tapi hakikatnya diri sendiri pun lebih kurang je,, terasa aku tau.. kehkeh

nur aisya humaira said...

hahaha...sye tidak terlompat2 ditpt awam ed..kah2...tpi betul laa tu,nk nasihat org kte kne btlkn diri kite dlu...:)

cik Ladies said...

huk3... larikk r gini.adam da kne amek dgn syuwai .!

The Crow Empire said...

Keh3.. dasar uda dan dara. Sama jek. perangai cam Teeet.. koh3..

(^____^)

Ed Kousuke said...

haha.. puan diana memang dah lama kenal si fariq ni ke?? cam adik beradik pun ade kalau tengok kat komen masing2 tu.. haha

Ed Kousuke said...

syuwai...
oh semestinya anda seorang yg tak seksi.. bagus2..

Ed Kousuke said...

aisya...
hahaha.. la kan saya bagi contoh je tu.. marah ke?? haha

Ed Kousuke said...

CL : la adam tu CL yg punya ke?? sori la tak tau.. haha..takpe2, kasi chance kat syuwai mencuba nasib ye..

the crow: hahaha.. komen anda sentiasa membuatkan saya teeet.. haha

syuwai said...

wah~ pandai la ang suruh aku mencuba naseb ea.. nak kena baling ni..

hahaha

cik Ladies said...

bhaha.. OH NO! kantoi . ED da join BCR ? jom la join. sebleum tu tkan link CL , komen entry terbru.. huk3 :)

http://bloggers-chat-room.blogspot.com/

jom singgah BCR .. :)

Ed Kousuke said...

BCR?? ape tu? best ke?? masa tak byk kat nak lepak lama2.. tapi nanti free2 ed join ye..

nur aisya humaira said...

haha...tkde laa,biase je...puan aisya cool beb..kah2

sicomot-comel said...

laen kali kena bawak cermin beso gedebak ke mana saje la eh..

bila nak tegur orang,keluarkan cermin tu,tgk diri sendiri..

hohoho